Hertje op de apsismozaïek van de San Clemente in Rome.

Op gebied van nascholing kan dit schooljaar wel tellen! Naast de verplichte valentiegrammatica en onze eigen studiedag, heb ik vandaag het Colloquium Didacticum Neolatinum gevolgd. Het ging vooruit: 6 lezingen in totaal, oef! Stuk voor stuk goede sprekers, overvloedig en degelijk materiaal, … Leuk om nog eens zoals een hertje terug te gaan naar de bron. Gelachen dat we hebben met de sublieme “Allo allo”-parodie van Dr. Sacré, geschaterd met de veesten en boeren, beschaafd gegnuifd bij meer intellectueel plezier en alles daartussen. Ik ga maandag meteen de “schubbiferi vissi” op mijn leerlingen loslaten!
Onderweg naar huis dacht ik: “Als iedere collega nu eens een les maakt en die op Klascement zet? Ik ga nu eerst even mijn les over het conclaaf voorbereiden en daarna ga ik iets maken voor de Vrije Ruimte met wat ik vandaag gezien heb. Wie doet mee? Laat me iets weten als je ook lesmateriaal wil uitwisselen!

